2020. június 30., kedd

Pletykavonat (most apjukról)

Impulzusíró vagyok, és most megint van mit ideimpulzálni.

Apjuk tegnap írt whatsappon 16:51-kor, hogy "van egy gondom nem tudom hogy tudok-e jönni majd tájékoztatlak" (vesszők nélkül).

Reggel 6:56-kor még rákérdezett, hogy ugye tudom, hogy szerdán jön?

Nem is ő lenne, ha nem adódott volna már megint valami gebasz.

Arra tippelek, hogy megint elveszítette a személyi igazolványát. Nem először, nem másodszor. Volt egyszer olyan is, hogy jött hozzám, akkor még csak udvarolni, és nagyon valószínűleg a repülőn felejtette a személyijét (miért rakta oda a hálóba? - kérdezhetnétek). Aztán Mo-ról még hazaengedték őt jogosítvánnyal, de legközelebb, amikor jönni akart, Fr.o. nem engedte ki az országból, mondván az nem úti okmány.  Erre csapott egy kis balhét, de én ezt már csak utólag tudtam meg, hogy műsort rendezett, amikor azt mondta (üvöltözte?): BEZZEG MAGYARORSZÁG engedett utazni jogsival. Ez tényleg megtörtént. Persze azóta Mo. egy szarrakás a szemében, de akkoriban, annak idején még szerette.

Vagy az is lehet, hogy A Szerelme nem engedi?

Vagy nincs szabija? Fr.o-ban az embernek összesen 2-3 nap fizetett szabinap jár évente, vagy még annál is kevesebb. Ja, hogy halálosan büszkék rá, hogy bizony ők harcolták ki maguknak 1936-ban, még a dédi is kivonult, mesélte, és lengette a karjait, hogy sza-bit-a-ka-runk, sza-bit-a-ka-runk, hogy legyen egyáltalán olyan, hogy szabadnap, ne csak vasárnap lehessen szusszani (basszuskulcs, azért az kegyetlen lehetett). Kimentek az utcára tüntetni, és addig tüntettek harcolva, vagy harcolva tüntettek, amíg lett. A világ nekik köszönheti, hogy lett - mesélte a dédi. Ehhez képest az én gyerekeim apja mindig ezzel jön, hogy neki nincs (vagy nincs több) szabinapja.
Ehhez képest azt írja az internet, hogy "La loi fixe le nombre de congés payés à 2,5 jours ouvrables par mois de travail effectif chez le même employeur." Ebből a 2,5-et én is értem, akármilyen hülye is vagyok franciából, meg azt is értem, hogy par mois (= havonta). És matematikából is teljsen hülye vagyok, de ez akárhogy nézem, 30 nap/év. Írja is az internet: Cela correspond à 30 jours... Oké, az lehet a baj, hogy ő lépten-nyomon munkahelyet változtat, ezt is tudom. Mindegy, nincs ezen mit rugózni, egyszerűen kezelhetetlen helyzet. (De én hogy keveredhettem bele ilyen helyzetbe?!?! Tök ciki.)

Más tippem nincs.


(update: nem kérdeztem meg tőle, hogy mi az oka, hgoy nem biztos, hogy tud jönni. Nem szeretek vele beszélgetni, ezért. Meg azért sem, mert ha magától nem érezte úgy, hogy illene rendesen tájékoztatnia, akkor mire fel nyomuljak? Meg azért is, mert magától értetődőnek vessem, hogy mindenért lebasz /lehetne ezt szépen is mondani, pl. leteremt/ , én meg már nem vagyok kíváncsi az ilyenre.)


(upupdate: rákérdeztem, hogy mi az ábra. Elvileg tud jönni.)


(upupupdate: mégsem hétfőn utazik vissza, hanem inkább vasárnap. Nem tudom, nem értem mi ez a sűrű jövök/nem jövök/máskor jövök.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A robot kikapcsolva.