2020. június 9., kedd

Piszkozat

Én annyira szeretek itt lakni, Budapesten. (Szoktam gondolkodni azon, hogy vajon milyen lehet a budai életérzés. Budán lakni kell, Pesten szórakozni, mondják. Vajon tudnék asszimilálódni, mint nem Budára született ember? Vannak szimpatikus kerületek, sarkok, ahol szívesen élnék, de az ismerőseim budai urizálása nem annyira szimpatikus. Még a barátaim is minden áldott alkalommal valahogy tudtomra adják, hogy Buda, az valami. Igazából nem zavar, csak csodálkozom, hogy ezt miért kell mindig tudtára adni mindenkinek (vagy csak nekem). De nem debil barátokról, ismerősökről beszélek ám, van köztük magasan kvalifikált figura is, meg persze nem magasan kvalifikált is. Van köztük magasiskola igazgatója, grófkisasszon is, műfordító, orvos, jogász (naná), mittomén még milyen illusztris társaságok... most meg úgy tűnhet, hogy fel akarok vágni az ismerősökkel. Akar a hóhér. Csak arra akarok kilyukadni, hogy nekem (úgy értem, nekem!) a budai ismerőseimnek (meg barátaimnak) pontosan a 90% hányada (vagy 98%) bizony kényszeresen közli, hogy Budán... bármiről legyen is szó, akkor is Budán. Vagy ebből most azt lehet leszűrni, hogy kisebbségi érzésem van? Aki ennyi budázást hallott, persze, hogy szorong, mert ő nem budai. Csak szeretne lenni, de nem tud. :D Mert az nyilvánvaló, hogy a pesti kerületek alattvalóbbak. Jó, hát engem sem Matyón hímeztek, én meg a XXXVIII. kerület hallatán fintorgok, illetve nem tudom elképzelni, hogy abban mi a jó, olyan urva messze lakni. Tudom, hogy ott több a zöld és több a finom levegő, de ettől még nem értem. 

Ez aztán a fontos poszt, mondhatom! Majdnem olyan fontos témát érintek vele, mint az előzőben a tevével. Láthatóan szárnyalok. :D

Na jó, ez megy piszkozatba. Túl vékony a jég, a végén kapok a fejemre, hogy micsoda faragatlan tuskó vagyok. Pedig tudnám tovább fokozni a feszültséget ezzel a témával. 

Alapvetően a mai nagy esőzésről akartam írni, erre tessék... mi lett belőle. 

14 megjegyzés:

  1. Iszonyatosan jó az ezredik kerületen túl lakni! Egész pontosan Budapesten kívül: csend van, jó levegő, nyugalom, isteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg tudom magyarázni, hogy miért ráz a hideg a zöldtől :D... mert amikor egyedül éltem Bp-en kívül (kb 25 km), és a munkahelyem onnantól 60 km-re volt, minden nap állati sokat kellett bumliznom, persze ez nem indok... szóval a fűnyírás tette be a kaput nálam. :D Ha nem időben vágtam le és emiatt kicsit túlnőtte magát, akkor rohadt nehéz meló volt, és amikor ehhez még bekrepált a fűnyíró és meg kellett szerelnem valahogy, hát a hócipőm tele volt. Én emiatt szeretem a betont, meg amiatt, hogy a gyerekkorom fontos része is betonon zajlott.

      De én megértelek, ha te meg megutáltad a benzingőzt és most élvezed a madarakat.

      A karantént vidéken töltöttem, és már alig vártam, hogy jöhessek a betondzsungelbe.

      Törlés
    2. Én panelban laktam mielőtt ide költöztünk és minden percben hálat rebegek az Univerzumnak a házunkért; néha sajnos muszáj Pestre mennem - hát persze, h így mondja az ember, Budára minek mennél?:D -, hát sprintelve menekülök haza a zajból, bűzből, rengeteg agressziótól (mindig hallok több kurvaanyázást is az ilyen alkalmakkor).

      Törlés
    3. Jó, igaz, budos van. De én már hozzaszoktam. Majd kérdezz meg, ha majd elpatkolok hála a katranynak, hogy megbántam-e.

      A kurvaanyázást felénk kB hetente hallom.

      Törlés
    4. Szerintem nagyon elszokik az ember ettől itt "vidéken". (20 perc vonattal a Keleti, két perc Budapest széle, szóval a vidék erős túlzás). A gyerekek előtt én se vágytam el a városból, de mikor megszülettek, nekem teljesen evidens volt, hogy Budapestről el kell költözni.

      Törlés
  2. Budán az a jó, hogy zöldben laksz de mégis közel a városhoz. Mi 20 percre lakunk gyalog a Margit hídtól, este bárhonnan haza tudsz menni. A következő utca már természetvédelmi terület, vaddisznók túrják a kertet:) de 3 perc a fonódó megállója. Itt persze egy lakás annyi, mint a külvárosban egy családi ház. Nekem soha senki nem szokott budazni, számomra nem is igazan fontos mármint a felvágás része a dolognak. Egy darabig laktunk Pesterzsébeten, nekem az is jó volt. Merylla voltam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak szeretnék lenni, de nem tudok. Budai lenni. :D

      Tudom, tudom, amit leírtál. Elfelejtettem hozzátenni, hogy azon is gondolkozom sokszor, hogy vajon tudnék-e ma divatos minimál design lakásban élni, nagy, csodálatos konyhával (minek az, ha nem szeretek főzni?), vagy ez sem illik hozzám, mint Buda sem?

      Törlés
    2. A csodálatos konyha csak addig marad csodálatos amíg nem főznek benne :D Utána meg állandóan takarítani kell :D

      Törlés
  3. Én is Budázok.... Pedig aztán falusibb születésű nem is igen lehetnék. De általában azért "budázok", mert azt szokták kérdezni, hogy "mi újság Pesten?"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pláne :))

      Tisztára hülyeség, hogy a nemfővárosi a fővárost Pesttel azonosítják, Pestnek hívják. Még az is lehet, hogy én is. Ezért törekszem Bp-nek nevezni.
      Az is érdekes, hogy idegen nyelven ez fel sem merül, hogy "lepestezzük" Budapestet.

      Törlés
    2. Bezz, ha valamelyik éjszaka nem tudsz aludni, nézd meg ezt, szerintem jól fogsz rajta szórakozni: https://www.youtube.com/watch?v=ts0u04CCfyc&feature=share&fbclid=IwAR0DemlrJqEqzCV-L9kIVM5HUNHM5IYVReLgFtoMZd88gtYvwGdJOMIKCd8

      és nekem is a budai ismerőseim folyton hangoztatják, hogy buda így buda úgy, de amúgy meg meg is értem, a XII. vagy a II. kerületből biztos nekem is nagy szám lenne :D jó nekik!

      Törlés
    3. én pontosan a Ponty utcába szeretnék költözni :D

      azt mondja a lány (belefaracsarodott a szívem, hogy én is ilyesmi voltam), óh, azok a pesti homlokzatok... ha nem rohadnának. :DDD a levegő szar, a közlekedés szar, az utcák szarosak :D, nincs mit polírozni a dolgon: igaz.

      egy perc és ott vagyok :DDD jesszus, mennyire igaz.

      Rizst a Pához, Restet Bukához, egek.

      papon a fasz, semmi értelme, micsoda sziporkázó szöveg :D

      Budán még a (most úgy tűnik, mindent kijegyzetelek) a panel is kolbászból van, :D

      ügyes ez a lány!

      Törlés
    4. Ha már odaköltözöl a Ponyt utcába, akkor a kapucinusok olaszul miséznek a Fő utcában. A Lányt is ott keresztelték, reméljük lesz mit meggyónni:)

      Törlés
    5. Ja tényleg, már láttam egyszer.

      De neked vagy nekem legyen mit meggyónni? :)

      Törlés

A robot kikapcsolva.