2020. július 16., csütörtök

A kormányközeli gyerektáborról***

Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy nem vagyok rossz helyzetben, hiszen van(nak) munkahelye(i)m, van hol laknunk, van mit ennünk, van kire támaszkodnom, van kihez szólnom, van új szandálom* is. A nehéz helyzetek nem ezen a szinten kezdődnek. Mégis sokat nyígok. Talán az erőm, ami nem elegendő, és ezért. Meg a társtalanság is beteszi a kaput, de most nem erről akarok beszélni.

Tegnap pályáztam az Egyszülős Központ napközis táborába. Mármint a gyerekeim mennek majd,  nem én. Úgy néz ki, nyertünk egy hetet. Lestem, folyamatosan lestem, hogy mikor nyitják meg a jelentkezést, állandóan frissítettem a honlapot. Még fel is hívtam őket, hogy látom, ma nyitják meg a feliratkozási lehetőséget, de hol a gomb?


Kicsit bélyegnek érzem a szitut. Én kegyelemtáborbanak nevezem magamban. Nehezen emésztem, hogy berakom a gyerekeket az olcsó táborba (1500 Ft/gyerek, lehetetlenül olcsó... oké, nyilván jelképes összeg).  Olyasminek látom ezt, mint amikor a szegény (értsd: szerencsétlen csóró, például BAZ megyei) gyerekeket mutogatják a tévében**, amikor elviszik őket a Parlamentbe és adnak nekik palacsintát, vagy amikor a háború után vitték az igazán nagyon sovány gyerekeket a felhízlaló táborba.
Megnéztem, rengeteg támogatója**** van az alapítványnak, nemcsak kormányközeli, hanem magánvállalatok is (csodálatos dolog, hogy mennyi, de mennyi cég támogatja őket). Hm, most eszmélek, lehet, hogy ezzel a táborral én most lepaktáltam A Pártunkkal? Mert kapok a mézesbödönből egy nyalatot? Bizony úgy néz ki, Lőrinc is támogató. De most duzzogjak és mégse menjenek a gyerekek, mert az anyjuknak néztei vannak meg gerince is? Ugyan a vitorlás tábort, meg az állatkerti szuper tábort, meg a gasztrotábort a Bródyban nem tudja megfizetni anyu (ilyen helyekre járnak ismerősök gyerekei), csak párás szemekkel áhítozik, de akkor a toprongyosoknak való táborba se menjenek?
















*sötétkéket szerettem volna, amilyen a lányomnak volt tavaly, de idém már nem lehet kapni. Lett helyette fekete. Deichmanos, olcsó 5 ezer forintos, de aranyos, és főleg töklapos, hogy a bokám ne forduljon ki alólam, mert már alig tartja valami, ellenben tök jó, már nem húúútyozok be, amikor kibicsaklik, mint az első eseteknél, még fáj, de már csak pár percig. Bementem én a drága boltokba is, hátha ott lehet kapni valami nekem tetszőt, de hála az égnek nem lehetett, így spóroltam meg alsó hangon 15 ezer pénzt.


**beikszeltem, hogy fotózhatják a gyerekeket, mert én nem ellenzem teljesen, de csak most ébredtem fel... nem biztos, hogy jó ötlet, ha az én gyerekeimet is mutogatják majd az M1-en, hogy lám-lám, Lőrinc elvitte az ágrólszakadt gyerekeket táborozni. Ez szerintem ciki. Mármint csórónak lenni ciki. Meg bazári majomnak lenni is ciki. Jó, tudom, nem tehetnek róla a csórók, hogy csórók, de ettől még nem jó érzés. De azért remélem, van a felnőttekben annyi jóérzés, hogy nem csinálnak propagandát a gyerekekből. Vagy naiv vagyok?


***oké, belátom, ez most hatásvadász cím, nem szép dolog tőlem.


****még a Kolping hotelbe is volt lehetőség pályázni, de arról lecsúsztam (január és április között lehetett volna menni, de nekem akkor még füstölt az agyam a digitális oktatástól, eszembe nem jutott, hogy van olyan, hogy vakáció meg üdülgetés). Oda már tényleg a nagyon tehetős családok járnak kikapcsolódni. Egyszer megnéztem az árát, hát na. Voltak olyan idők is, amikor ismerőseim (barátnőim?) vellantottak, hogy mennek a Bobóországba (halálosan idegesít ez a név, hogy Bobó). Csak én vagyok kockafej, vagy tényleg gáz volt? Passz. 

17 megjegyzés:

  1. Basszus,ket munkahely, ket gyerek egyedul nevelese-hat, Anyukam, ezt kevesen tudjak utanad csinalni!!Szoval inkabb a buszkeseg toltson el,mint,h.azon gondolkodj, hogy ciki ez a tabor.Nem az!Es biztos vagyok benne,hogy a gyerekeket is inkabb az elmeny resze erdekli,mint a budzse resze.A politikai oldalat meg engedd el.Ez a minimum Lölőtől.-Lufi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Lufi! Úgy érzem, hogy itt a szervezetnek a mottója, a világnézetük (programok, lehetőségek, egészen kerek tevékenység, van itt pszichológiai támogatás, táncest, jogi tanácsadás stb.) erősebb a szememben, mint a politikai oldal.

      Törlés
  2. Miért nagyszó a Kolping hotel meg ez a Bobó ország? Asssetom mik ezek...
    Lölö keze meg már mindenhez hozzádörgölőzött. Elveink vannak, lehetnek, de kicsik vagyunk egy ekkora "simogató"t kikerülni.
    És amúgy meg bazira sokat teszel az asztalra :D No para!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy 3 napos hétvége 250 ezer körül van és még számolj hozza naponta pár ezer Ft-ot, ha kávét is akarsz inni napközben meg hasonlók. Viszont be lehet menni azt hiszem 5.000 Ft-ért napijeggyel és az már elfogadható.

      Törlés
    2. ahhaaaa.... akkor ezért nem tudom mi ez :D
      Köszi! :)

      Törlés
    3. A kolping meg a bobóország egy és ugyanaz, csak a felnőtteknek kellett egy komoly név, a gyerekeknek meg egy infantilis, valahogy így képzelem.

      Akik meséltek róla, mindig nagy összeget biggyesztettek a mondat végére, amitől én hanyatt estem. :D

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sztem, és gondolom, te is tudod ezt, nem úgy értette Bezzeg, H felétek mindenki csóró, hanem, h vannak ott igen nehéz helyzetben lévő falvak sok szegény családdal.

      Törlés
  4. Szerintem lenyűgöző, h kb 0 segítséggel, abszolút nehezített terepen milyen gyönyörűen neveled a gyerekeidet. Ha valaki megerdemel egy ilyen lehetoseget, az ti vagytok! 💜😘

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, de, a szüleim sokat segítenek, minden szünetben kénytelen vagyok rájuk támaszkodni, de a táborok azért kellenek, mert végtelenségig őket sem lehet terhelni.
      :)

      Törlés
    2. Zsuzsa! Bocsánat, ha sértő voltam, nem akartam!

      Én a nyolckerben lakom, itt is vannak nagyon jómódúak és vannak nagyon nehéz helyzetben élők. Arra akartam kilyukadni, hogy nem akarom, hogy a gyerekeimet mutogassa az M1, hogyaszongya, íme a szegény gyerekek, nézzétek. Persze azt is megértem, hgoy ha mutogatják a szegényeket, akkor a lakosság felébred és érzékenyebbé válik, és a világ megjavul. Én olyan megértő vagyok (vagy balek).

      Mindenesetre tényleg bocsánat, ha otromba voltam, legközelebb figyelni fogok.

      Törlés
  5. Hat ha valaki, en gyulolom ezt a kormanyt, meg az egesz tolvaj sleppjuket; de wow vegre nem lopnak es artanak! A tobbiek meg mar leirtak, egyedul nevelsz ket gyereket basszus, jo hogy megerdemled/megerdemlik a kikapcsolodast. Ennek kene az alapnak es a normalisnak lennie, teljesen politikafuggetlenul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként én is meglepődtem, amikor kicsit a dolgok mögé néztem. Elkezdtem nézegetni, hgoy honnan született ez a központ, és mitől ilyen szép, és ahogy kutattam, lám-lám, rábukkantam, hogy ezek szerint igenis lehet tolni pénzt a stadionokon kívülre is. (Azért ettől még óvatosan bánok a tömjénezéssel.)

      Törlés
  6. Szerintem semmiképpen nem gáz, ha elküldöd a gyerekeidet a táborba! Mindannyiunk befizetett adójából csinálták, nem a saját pénzünkből. Mondjuk akkor is elküldhetned a gyerekeidet táborozni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adóból is, de ott vannak a magántámogatók is.

      De ezen felül piszkosul tetszik, ahogy mozgatják a rugókat: megjelennek rádióban, tévében, hogy tudassák létezésüket. Jó a honlapjuk, jók a programok, már-már szeretnék ott dolgozni.

      Törlés
  7. Ahogy a szüleim mondták: Ha adnak fogadd el, ha ütnek szaladj el :)

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.