2020. február 10., hétfő

Pál utcai fiúk

Azt elfelejtettem mesélni, hogy pár napja (vagy pár hete? a franc tudja, mint a homok, úgy folyik ki a kezeim közül az idő) két fiatal állt a Práter utcában pont a Pál utcai fiúk szoborcsoportnál, a sarokban, az egyikük vizelő pozícióban. Én meg megrökönyödtem, és rászóltam: "na ne mááár, ne pisáld le a szobrokat!". Oké, az utca másik oldalán sétáltunk hazafelé, onnan könnyű volt átkajabálni, nem éreztem semmiféle veszélyt. A nempisáló fiú odafordult hozzám, kicsit talán meg is lepődött, és azt találta mondani, hogy "de hiszen csak telefonál". Én meg cöccögtem egyet, és hegyibeszédet tartottam: "na neee, az ember nem ott és nem úgy telefonál, különben meg csak pár métert menjetek arrébb légyszi, értem én, hogy nagyon kell, de ne pont a Pál utcai fiúkat pisáljátok le, egyrészt ez egy szoborcsoport (lehet, hgoy csak szobrot mondtam, és nem szoborcsoportot, nem akartam én az értelmiségit adni), másrészt én a Pál utcai fiúkat nagyon szeretem!" (még a kezemet is a mellkasomra raktam, mint egy operadíva). Erre a pisá... vizelő fiú hátrafordult, és azt mondta:

 - én is olvastam a Pál utcai fiúkat.

Tádááám! Erre a fordulatra nem számítottam.

Felhúzta a sliccét, és jólnevelten mindketten arrébbandalogtak. (Azért még hozzátette, most kezdheti előröl. Mit bzz, a pisálást? Komolyan megterhelő lehet ilyen fiatalon.)

A fiúk 15-20 év körülötti, jólöltözött roma/cigány fiúk (kinek hogy tetszik) voltak.

A kollégáim, akiknek meséltem a történetet, azt mondták, hogy ez a nők szuperereje, valószínűleg egy pasasnak beszóltak vagy jól pofán vágták volna. Lehet. Nem tudom. Én szerettem azt gondolni, hogy azért történt így, mert cuki vagyok és úgy tudok beszélni ezekkel a fiatalokkal, hogy velem mindig kedvesek. Aztán persze az is lehet, hogy csak mázlim volt. Vagy az is lehet, hogy akkor még lobonchajam volt (levágattam a hippihajam), és velem volt a kislányom, látszott, hogy ártalmatlan vagyok. Franc tudja. A lényeg, hogy mindenki jól jött ki a sztoriból.














(PS: tele volt a poszt elütéssel, hibával, de lelis-teli, itt javígtatom, holnap olajcsere, remélem, helyére rázza a koncentrációt is.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A robot kikapcsolva.