2020. december 24., csütörtök

 Tegnap óta legalább ötször sírtunk, mint a záporeső a kisfiammal. Francokat! Tegnap is legalább ötször, meg ma is legalább annyiszor. Ő azért, mert látja elmúlni a hörcsögét, én meg azért, mert látom a kisfiamat zokogni az elmúló hörcsögön.

 Nagyon megvisel minket ennek a kishörcsögnek a megöregedése és megbetegedése. Valószínűleg már nem sok napja van hátra. A másik hörcsög két nap alatt lehelte ki a lelkét, érte is zokogtunk egy sort. De valahogy annak a hörinek a halála nagyon hirtelen jött, tényleg két nap alatt lezajlott... A kis morzsaszínűnek meg már napok, hetek óta látszik a naplementéje, olyan nehéz nézni, és egyszerűen nem tudunk segíteni. A fiam kérdezte is, miért nem örökké élnek azok, akiket így szeretünk. (Én meg azzal magyaráztam, hogy jól néznénk ki, ha még a mammutok és az ősemberek is itt sündörögnének, mert őket is biztos nagyon szerette valaki, de legalább az anyukájuk biztosan, most képzeld el, milyen tömeg lenne itt a Földön.)

 Ma azon izgultunk egész nap, hogy csak ezt a napot bírja még ki, mert milyen volna a karácsony egy gyerekléleknek, ha a hörcsöge pont aznap távozna el?  Így is piszok nehéz nézni, hogy még él és még eszik is....

 A fiam ott áll felette, nézi, potyognak a könnyei, puszit küld neki (megpuszilja az ujját és rárakja a höri hátára), aztán én átölelem, beszélek hozzá, hogy tudod, megmondták, a hörcsögök nem élnek túl sokáig, nem olyanok, mint a kétszáz éves teknősök, de örüljünk, hogy nem is tiszavirágok (és akkor itt jött egy rögtönzött bioszóra, a tesóm felesége mesélte el nekik, milyen is az, aztán megnézette velük a youtubeon egy videóban). A hörcsögnek ennyi idő jutott, előre tudtuk. 

 A kisfiam olyanokat mond, hogy ő nem is tudja, miért akart hörcsögöt, szörnyű ez a fájdalom, nem bírom abbahagyni a sírást - mondta - ,  meg ő ezt nem bírja nézni, ahogy szenved a höri, és mi lesz, ha meghal és ő nem tud már rá vigyázni? Magányos lesz? (Mármint a höri a mennyországban. A fiam nem akar istenhívő lenni. Ugyan még nagyon kicsi ahhoz, hogy ezt így tudatosan eldöntse, én sem értem, hogy ezt hogy éri, de most látom rajta, hogy hajlik rá, hogy most jól jönne hinni a lélekvándorlában, vagy a mennyországban... és akkor megbeszéltük a Coco c. rajzfilmben látottakat is, hogy hogy mennek ezek a dolgok Mexikóban.) Megkérdezte a kisfiam, hogy szereti-e őt a höri, és szerintem szereti, megesküdnék rá, hogy tudtak kommunikálni is. 

 Azért ma sikerült kivenni a ketrecből, mert valahogy felélénkült. Amikor vég nélkül alszik, nincs szívem kivenni, piszkálni, felébreszteni. Nem visz rá a lélek. 

 Nagyon nehéz a kisfiamat látni, ahogy szenved, rémesen

Régen volt, amikor Wertermeister Anikó barátnőm tengeri malaca távozott el és én nem értettem, hogy mit kesereg ennyit. Na ma már értem. Ma már azt is eldöntöttem, hogy több szeretreméltó állatot nem vállalok, se kutyát, se macskát, hát bírom én ezt a bánatot.

Ez aztán jó kis karácsonyi bejegyzés lett, mondhatom. 

9 megjegyzés:

  1. Jaj istenem, szív megszakad tényleg. Milyen csoda melegszívű kisfiad van, neki pedig a legeslegjobb anyukája! Boldog karácsonyt! ♥️

    VálaszTörlés
  2. Szegény Kisfiad, hát én is veletek sírok a kis szőrös barátért. Drukkolok, hogy ne rontsa el neki a Karácsonyt <3.

    VálaszTörlés
  3. Jajj szegénykék! Drukkolok a hörinek meg nektek is, hogy ne most :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a drukkot!

      Végül még most is él, piszok gyenge, látszik, hogy valami nem kerek (most nem írom ide a tüneteit). Kezelgetjük.

      Törlés
  4. Érdekes, nekem is valahogy pont most karácsonykor jutott eszembe a hörcsögöm, a tesómmal beszéltük, hogy még ő is emlékszik, mennyire zokogtam, mikor meghalt. Én akkor 5-6. osztályos lehettem, a tesóm pedig elsős. A hörcsim pont akkor halt meg, mikor csak ketten voltunk otthon tesómmal, és az én hörimen is látszódott már pár nappal hamarabb, hogy meg fog halni. Suli után pont kivettem kicsit, hogy megszeretgessem, de már nem nagyon volt kedve szaladgálni, a kezemben halt meg, konkrétan köhögött egyet és meghalt. Én pedig még órákig szorongattam a kis testét zokogva, hogy ne hűljön ki, mert akkor már olyan végleges lesz a halála. Még most is bekönnyezek, ha eszembe jut, pedig már vagy 20 éve... De tényleg olyan megrázó az első szeretett kis állatka halála. (utána még volt két tengerimalacom, őket is imádtam, de már nem is emlékszem, hogy ők hogyan haltak meg.) Sok erőt a kisfiadnak! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dóri! És köszi a sztoridat is!

      Nekem nem volt kisállatom, mert a szüleim nem mentek bele, én meg vágyódtam rá, így amikor az én gyerekeim előjöttek ezzel, hogy hörscög nélkül nem élet az élet, belementem. Most meg izgulunk.

      Törlés
  5. En csak azt szeretnem irni, hogy mindez nagyon nehez, ugyanakkor tanulsag, ami egy eleten at segiteni fog a halal feldolgozasaban. Erre mostanaban negyvenesen jottem ra. Mindig is rosszul kezeltem a halalt, gyerekkoromban nem volt reszem benne. Kesobb aztan en voltam az egyetlen aki apamat sem tudta megnezni a korhazban, tobb eves mely gyasz es el nem fogadas kovette. Iden oktoberben meghalt a vadaszgorenyunk. Rakos volt, februar ota tudtuk mar nincs sok hatra. Rettegtem. Tobbszor ugy tunt itt a vege, de valahogy mindig lett uj gyogyszer, valami ami segitett. Hirtelen romlott o is sokat, vegul ugy ment el, hogy fel ora mulvalett volna idopontunk az allatorvoshoz, hogy elaltassuk. Epp mellette voltam, simogattam. Ramnezett es lattam az utolso leheletet. Nyilvan en is sirtam, meggyaszoltuk, de nekem valami beket es megertest hozott az, hogy lathattam elmenni. Megertettem azt, hogy a halal is termeszetes folyamat. Azota mintha nem felnek a sajatomtol sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos vagyok benne, hogy segít felfogni az elmúlást, és mégsem rögtön a nagyszülők elmúlásával kell találkozniuk a gyerekeimnek. Kicsit kegyelmesebb így.

      Az első hörit valami régi, de szép parfümös dobozba raktuk, még hozzányúlhattak a hullamerev testhez (aztán kézmosás!), hogy tudják, ez ilyen. A tesóm gyerekei is pont ott voltak, mind a négy gyerek nagyon kíváncsian nézte, hogy milyen az a halál.

      Ez az elmúlás tanulságos, jó, hogy találkoznak vele, nem éri majd őket váratlanul (?), amikor egy emberi hozzátartozójukkal történik ugyanez, de azt is látom, hogy így felsejlett bennük, hogy oké, oké, de ha ez ennyire fájdalmas, mi lesz velünk, ha te halsz meg, anya?!?!

      Törlés

A robot kikapcsolva.