2021. január 11., hétfő

Legalább van miről írni...

 Balek, balek, balek vagyok!


Nem volt fogalmam, hogy bizonyos munkahelyeken még a szabinapok is kevesebbek, mint egy gyalog munkahelyen, egy gyalog állampolgáré, nemcsak a fizetése. 


Itt 6 (hat) nappal kevesebb jár évente, mint egy átlagos munkahelyen. (Azért erre is rá fogok kérdezni, hogy ezt hogy sikerült...)


Én ezt nem értem. Oké, a fizetés kevés, de hogy még a szabadságnapok is? 


Megjött a szerződésmódosítás (mivel itt úgy mennek a dolgok, mint az ökörhugyozás, megreklamáltam, hogy ne légből kapott évszámokat írjanak bele). Az elsőben nem szerepelt, hogy mennyi szabinap jár, de oké, gondoltam, azt úgyis mindenki tudja. A módosításba beleírták a szabinapokat. Elkerekedett a szemem.


Bocs a picsogásért, de hol picsogjon az ember, ha nem itt?


Ja, és ismét kaptam egy belépőkártyát. Már van egy, de így most kettő van. A titkárnő tőlem kérdezte, hogy miért igényeltem, ha már van. Éééén? Speciel mivel flottul megy a tájékoztatás, én nem is tudom, hogy kinél kell. Ő igényelte az elsőt is. A végén azért rám pirított, hogy "amennyiben", ezt le kell adni. Kell a hóhérnak a belépőkártyájuk, semmire nem használható. Meg különben is, mit vinnék el vele, a lejárt kacsatápot, vagy a megsárgult, 50 éves fiolákat? A kacsatápot nem, mert azt kidobta a kolléga, amikor a többiek nem látták.

15 megjegyzés:

  1. Ajj ez a hely jezusom. A szabadsagot nem ertem, hogy lehet ez.

    VálaszTörlés
  2. De ez nem oké így.
    A szabinapokat a munka törvénykönyve szabályozza, nem lehet kevesebb, mint ami jár.

    Anais

    VálaszTörlés
  3. De, lehet, két esetben. A közalkalmazotti és köztisztviselői/kormánytisztviselői státusz nem tartozik az Mt. hatálya alá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ott a szabadság kedvezőbb, mint az Mt hatálya alá tartozóknál.

      Törlés
    2. Ez a szabadság-dolog nekem sem tetszik. Ennek nagyon utána kéne nézni. Ha gondolod, segítek.

      Törlés
    3. Mt alapján életkorral nő a szabadság, Kjt alapján pedig a szolgálati idővel - ami lehet kedvezőbb, ha valaki hosszú ideig közalkalmazott, mert besorolás szerint jár a pótszabadság is de bizony aki nem huszonévesen lép a rendszerbe, hanem Mt alól, annak lehet jóval kevesebb is :(

      Itt van egy közérthető leírás róla:
      https://officina.hu/belfoeld/227-kozalkalmazotti-szabadsag?fbclid=IwAR2ujnKse625brPrjQxnSKDVZDeKRsL3aUWaSfZVQ_BDN7gpVyKy8Pza9Mw

      Törlés
    4. Ez mondjuk igaz. Köszönöm! :)

      Törlés
  4. Meggyozodesem,h.foscsi idoszak utan jobb jon.Mondjuk lehet nem ezen a munkahelyen:((

    VálaszTörlés
  5. Ezt nem teljesen értem, a szabadságot a Mt. szabályozza és az életkorodtól függ. Van pótszabadság, amit adnak sokmindenre pl gyerekek. De nem értem miért lenne kevesebb, mint az előző munkahelyeden. Volt esetleg szolgálati évek után járó szabid?

    VálaszTörlés
  6. Nem te vagy balek azert, mert masok hulyek. Ezek csak az elet kegyetlen korulmenyei, es ha pont erre nem kerdeztel ra (de mas 20 dologra igen), akkor most tanultal belole es legkozelebb erre is fogsz. Egyebkent nekem kicsit fura is, hogy egy interjun valaki rogton a szabadnapokat kezdje taglalja, pedig nekem is mindenki ezt tanacsolja allandoan, mert az enyem is nagyon keves, evi 20 munkanap. Mo-on mennyi a minimum?

    VálaszTörlés
  7. Jól írja Névtelen, a közalkalmazottaknak, köztisztviselőknek másképpen számolják, és mivel én ilyen még soha nem voltam, meg azért, mert elsőre nem sikerült jól számolniuk (második nekifutásra korrigálják a dolgokat... amúgy a fizu még mindig a Holdon, azt a felcserélt bankszámlát immáron egy hete javították, és még mindig sehol) szóval kevesebb szabi jár, mint a a közt nem szolgálóknak. A BKV bérletet sem fizetik, pontosan decemberben törölték el, és nem csak nekem, hanem megannyi közt szolgálónak, ez is mókamikitára.

    Ja, és én kértem, hogy bejöhessek megnézni a munkafeltételeket, átbeszélni még dolgokat, és akkor sem jelezték a konkrétumokat, sőt, rákérdeztem a titkárnőnél, hogy amúgy milyen a hangulat, azt mondta, minden szuper... ehhez képest flottul megy a fúrás, áskálódás, fikázás.

    De a legnagyobb csúsztatást még le sem írtam, az már tényleg a nem fér bele kategória... állati.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én munkaügyi központba mentem volna, ott azt mondtak, h a 2 gyerekre meg plusz jár szabadság. Mármint az egyébként is jaron felül. Szóval ez nagyon nem érthető, hogy mert jár neked kevesebb. A kormányhivatal (vagy mi) alá tartozik a munkaügyi, szóval gondolom ez mindenhol így kene legyen.

      Törlés
  8. Annyira sajnálom. Pedig annyira jónak tűnt, a megérzéseid is jók voltak, aztán mégsem. De hátha úgy jársz, mint én, hogy egy nagy kanyart követően ott kötsz ki, ahol kell. Nekem legalábbis értelmet nyert így utólag, hogy miért kellett pár évet szívnom. Drukkolok nagyon.

    VálaszTörlés
  9. Sajnálom nagyon, olyan jó megérzéseid voltak. De hidd el, mindez azért törtenik,mert ez az út vezet oda, ahol lenned kell. De mivel te a "jég hátán is" típus vagy, nem lesz gond, kitűnően veszed az akadályokat! Én is most váltok, totális nagy váltás. De csak reménykedem... ❤

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.