2020. október 20., kedd

Ronja, a rabló lánya

Betoppanok a főállásba, beülök a szigetemre, csak tisztességből átfutom a munkahelyi emaileket, gyorsan válaszolok mindre, aztán felütöm az internetet. Mindig ez megy. Meg kell néznem, hátha írt valaki. (Nem írt.) Aztán felütöm a lapozós oldalakat, és látom, a Pagony éppen ma 19 éves, ezért ma, és csak ma kedvezményesen lehet vásárolni. Meg is nézem mi a kínálat. Rajongok a Pagonyért (de jobban rajongtam a Két egérért, csak az most a covid alatt bezárt, sajnos). Rengeteg a magyar mesekönyvíró. Ahogy lapozgatok, egyszer csak eszembe jut megnézni, milyen Astrid Lindgren kiadványokat lehet kapni, és ott van Ronja is köztük, Ronja, a rabló lánya (Ronja, la figlia del brigante). Nekem sokáig ez volt a kedvenc könyvem. Gyerek voltam, 11 éves lehettem, és ez volt az egyik kötelező olvasmány az iskolában, és talán ez volt az a könyv, ami beindított. Én azt hiszem, azóta olvasok. 

Sajnos nincs már meg ez a könyv, elajándékozásra került (persze lehet, hogy kölcsönbe, aztán nem került soha többé vissza). 

6 megjegyzés:

  1. Ez az egyik legkedvesebb könyvem! Az Oroszlánszívű testvérek mellett, hosszú évekig ez a kettő, plusz a Madárka volt, ammiket évente újra kellett olvasnom - amíg kölcsön nem adtam és soha nem kaptam vissza őket.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Micsoda egybeesés! :) Te is szereted, te sem kaptad vissza. De miért adjuk kölcsön a könyveket?

      Én tudatosan nem kérek kölcsön könyvet, mert mi van, ha nem adom vissza? Mindig visszaadom, de sokára, és akkor az engem már frusztrál, így inkább nem fogadok el könyvet. A könyvtár más szitu.

      Törlés
    2. Ugye?! Pláne kedvenc könyveket...Most már én sem, se nem kérek, se nem adok (kivéve olyannak, akiről tudom, hol lakik :D), vagy csak olyankor, ha nem bánom, hogy ha esetleg nem kapom vissza. Sokkal inkább megveszem újból ajándékba.

      Törlés
  2. Én is nagyon szerettem :) Mennyire forradalmi (svéd :) volt már akkor, hogy egy lány volt az - aktív - főszereplő!?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egy fiús lány, aki megold mindent. :)

      Törlés
  3. Jaj, a Ronja nagyon jó, de nálunk Emil mindent visz.:)

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.