2020. október 7., szerda

4 órás munkahely volna jó

Tulajdonképpen nem is volt rossz, hogy tavaly a doki kivett a rendszerből, és ellentmondást nem tűrve, kispadra (stand by?) rakott, mert én most is olyan fáradt vagyok, hogy folyamatosan csak erre tudok gondolni, hogy a tököm tele az emancipációval, egyszerűen nem bírom szuflával. Az lenne a legjobb, ha délután kettőre el tudnék menni a gyerekekért, hazagyalogolnánk, szépen tanulnék velük, türelemmel, mert észrevettem, hogy szeretnek velem tanulni, ha türelmes vagyok és nem üvöltözök, mint egy veszedelmes sakál. Tegnap is, amikor este 8-kor közöltem velük, hogy muszáj aludnom menni, de ők még piszmogtak, egyszer csak a kisfiam bebújt mellém, és azt mondta, siettem, hogy minél több időt tudjak veled tölteni. Akkor egy picit majdnem sírtam összekaptam magam, és együtt néztünk egy részt a Egyszer volt... az ember c. meséből. Aztán kisvártatva a kislányom is mellém bújt és reggel azt vettem észre, hogy hárman aludtunk. Én még mindig szeretek velük aludni. Mint a heringek. Mindenesetre este 6 után már nem vagyok hatékony... hát még este 7-kor... olyankor már mit akarok? Tanulni velük?Történelmet, matekot, nyelvtant, irodalmat? Szorozva kettővel, ha már ilyen kapzsi voltam és két gyereket akartam. Persze közben még vacsorát is prezentálni kell (most van időm, elmaradt az órám, a dedek pedig tanulókörben vannak, kipróbáltatok velük egy új módszert, hátha működik). Mindenesetre már mostam kettőt, míg itt húzom az időt, meg a kisfiam szekrényét kipakoltam, elegem van a kinőtt ruhákból (meg lyukas is, térdnél valahogy mindig kilyukad), végigjártam a kukával a lakást, a szárítót leszedtem, összehajtogattam, de még mindig annyi, de annyi tárgy van itt, hogy nem bírom uralni...  és most megyek, összeütök nekik egy carbonarát, vagy a hústrizssel, mire hazaérnek, legyen mit enniük, és megnézünk együtt egy jó kis Egyszer volt... az embert. 


És persze mindeközben tudom, jól tudom, hogy sokan vagyunk ezzel így. Hogy lóg a nyelvünk.

14 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. gracias! (hogy valami egészen nemfrancia, nemangol, nemolasz nyelven mondjam) :)

      Törlés
  2. Minden anyukának képzeletben kiutalnék egy házitündért, aki mindig abban segítene, ami nem megy. Koszos, lyukas ruhák; vacsi, undok vasalás, bevásárlás.
    Te egy igazi hős vagy <3.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindjárt rá is pillantok a világhálóra, hátha van már ilyen szervezet, hogy "lóg a bele? forduljon hozzánk, mi segítünk". :)

      Törlés
  3. Jaj, istenem, megszakad a szívem :(((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hupsz, nem drámai hangulatot akartam leírni. :O

      Törlés
  4. Bárcsak segíthetnénk valahogy. 💔

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adélia, köszi, köszi, mindig cuki vagy mindenkivel, és ez olyan jó!

      Törlés
  5. az év egyik legszebb írása úgy összességében, nem csak tőled - ölelés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pedig csak "odahánytam" a betűket. :O én még csak át sem tudom gondolni, hogy mit írok.

      Törlés
  6. A részmunkaidő csak ott tud működni, ahol van szociális háló, különben a nők anyagilag kiszolgáltatottá válnak. A másik gond, hogy 6 órában simán tudnak veled 8 órányi munkát dolgoztatni, 6 órás bérért - én is ezt csináltam. Aztán az első adandó pillanatban átmentem 8 órába, de rugalmas munkarendbe és ez a megoldás! Ugyan délután 3ig úgy megyek, mint egy gép, hogy mindent befejezzek időben, nem kávézok, asztalnál ebédelek egy szendvicset. Ikea katalógust nem fognak fotózni nálunk - a lakás állapotát finoman így tudom leírni és én sem most leszek a Nők lapja címoldalán. De minden nap ott vagyok a gyerekért iskola végére és ez az egyetlen fontos dolog most éppen. A fáradtságot nem tudom hogy kell leküzdeni, szeptember eleje óta a gyerekkel fekszem én is, altatás közben magamat is elaltatom - jó, vérszegény is vagyok. Böbe valahol tanácsolta a Krauterblutot, most azt kezdtem inni és mintha működne. Hogy mikor fogok eljutni fodrászhoz vagy kozmetikushoz, mikor fogok rendszeresen sportolni? Fogalmam nincs róla, mindent leépítettem, ami nem feltétlenül szükséges, de még így is úszom. Viszont arra jutottam, hogy a gyerekek nem a makulátlan lakásra fognak emlékezni, a millió fölösleges cuccra, hanem arra, hogy jó volt a hangulat otthon és ott voltunk mögöttük, mint egy betonfal. És ezt szerintem te nagyon jól csinálod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de így, hogy 8 órát nyomok és a többi, hát még így is röghöz vagyok kötve (bár most megint érzek magamban annyi erőt, hogy posztolgatok, mindjárt írok is róla).

      A 6 óra kontra 8 óra... na pont erről akarok írni.

      Én rendszeresen járok fodrászhoz, nyolchavonta néha tizenkéthavonta :D , de körmöshöz tényleg rendszeresen, háromhetente, mert nagyon rágom a körmömet, ujjaimat, géllakkal (vagy mi?) meg nem rágom. Állandóan véresek, sebesek voltak a kezeim. Kozmetikusnál 6 éve nem jártam. Sportolni? Hm... pedig fontos lenne.

      Azért én a gyerekeimmel elég sokszor üvöltök, de aztán megbánom, és megpróbálok nem üvöltözni. :(

      Törlés

A robot kikapcsolva.