2019. november 29., péntek

A kisfiamon töprengek

A kisfiam furulyatanára mindig áradozik a fiamról. Tegnap azt mondta, Bandi az ő kiskutyája, annyira aranyos. Aztán elkezdett mesélni, hogy a szolfézs tanárnő panaszkodott rá és még két kisfiúra, hogy mennyire rosszak. A furulyatanár pedig elképedt, hogy az nem lehet, Bandi mindig olyan jámbor, töprengő, csendes, talán gondterhelt is, mintha problémákat cipelne a vállán. Itt lezsibbadtam... és azóta is zsibbadok. Tudom, hogy elég nehéz a gyerekeimnek. Aztán megtudtam még, hogy Bandi elmesélte neki, hogy volt térdműtétem (hm, mondjuk ilyet soha nem mondtam... gondolom vagy Bandi rakta össze a fejében, vagy a furulyatanár puzzlezta össze), és ezért a nagymama jött érte. A furulyatanár pedig látta, hogy a nagymama milyen, és kérdezte Bandit, hogy a nagyi kicsit kapitány? Tény, hogy a fiam és anyukám nem nagyon jönnek ki egymással. Oké, a fiam ki-kihúzza a gyufát, értem én, hogy anyám kitépi a haját Banditól. Az is tény, hogy én tejbetök gyerek voltam, soha nem piszkáltam a gyufásdobozt. A testvérem is jó gyerek volt, amikor meg elkanászodott, már 14 éves kollégista volt, de arról mi nem tudtunk. Csak utólag. Szóval anyukámnak szokatlan az én rossz gyerekem. A lányommal nincs gond, ő is jó gyerek. Tegnap óta a fiamon töprengek. Vajon mennyire sérült?

Ma a szüleim (volt) munkahelye szervezte Mikulás-napra kell vinni a gyerekeket, és én ezt jól elfelejtettem. Így igent  mondtam egy másik meghívásra mára. Zsifi filmfesztivál van folyamatban. Meglátta az olasz fiú, hogy lájkoltam az eseményt a fb-on, és megszervezte a moziestet. Aztán tegnap este kiderült, hogy teljesen elfelejtettem a Mikulást. Már nincs pofám lemondani a filmet. Ezért azon rugózom, hogy miként oldjam meg a ki, hány órakor, hol legyen műsort. És persze bűntudatom van. 46 éves vagyok. Ég a pofám. Mert szeretnék elmenni megnézni egy filmet. És ehhez le kell passzolnom a gyerekeimet. Igazából pedig legalább öt filmet szeretnék mindenáron megnézni a tizennyolcból. De nem fogom. A maira elmegyek, mert már nem volna elegáns lemondani. De nincs kedvem menni, mert éppen lent van a hullámvasút. Jó alaposan lent, a furulyatanár jól odacsapott, nem bírok felmászni. Marha jól nézek majd ki, ha bőgös lesz a film... Tiszta ciki picsogni mások előtt. Most, ha sötétben némán könnyezik az ember az még elmegy, de én mostanában, ha rázendítek, akkor nem úgy történik, hogy kigördül egy néma könnycsepp, amit meg lehet magyarázni egy porszemmel. Egy pasas mit kezd velem, ha nem bírom elzárni a csapot? Halál ciki... Francba. Jó, majd valami másra gondolok, és akkor nem bőgök. Tiszta pénzkidobás az ablakon a mozijegy. De most komolyan kérdezem magamtól, nem vagyok képes úgy filmet nézni, hogy ne picsogjak? Tisztára nevetséges.

Ezen felül még van egy karácsonyi meghívásom egy olasz eszem-iszom bulira, az egyik kedves nő hívott meg, akinek fordításokat szoktam készíteni. (Basszuskulcs, így leírva úgy tűnik, mintha olyan állati menő lennék, holott ez egyáltalán nem így van.) Az utóbbi melókat ingyen csináltam, mert annyira kevés volt az anyag, nem volt képem pénzt kérni. Gondolom pontosan ezért tartok itt, mert nem tudok a pénzzel bánni. Na mindegy, azért én elmegyek, kapcsolatot építeni. Ezzel csak azt akartam elmesélni, hogy megint égni fogok, hogy gyerekfelügyelőre van szükségem.

Aztán a sógornőm, aki maholnap elvégzi a pszi szakot*, és aki mostanában egészen sokat foglalkozik velem, amióta ez a mizéria kijött rajtam, ajánlott egy előadást, arra is megyek, megint kell gyerekcsősz. Nagyon kedves tőle, hogy próbál segíteni. A gyógyszerészem is megtalált, ő is próbál segíteni, de nem gyógyszerrel. Ő, mint a sógornőm, a lelket fürkészi. Meg hát van a saját pszim is.

Még mindig rottyon vagyok (a lábam pompásan működik, csak tornánál lehet látni, hogy van elmaradás, de nem vészes), nem tudok kilábalni. Vagy csak fogjam fel, hogy nincs itt semmi néznivaló, és pedálozzak tovább?









* csak tudnám honnan van ennyi energiája... ez már a harmadik diplomája, dolgozik is, nagyon jól teper. Jó, 33 évesen én sem 46 voltam. Hm, úgy érzem, kezd foglalkoztatni a korom. Eddig nem érdekelt, voltam, amennyi voltam, nem töprengtem semennyit. Erre most, hogy közelítek az 50-hez, kezd frusztrálni. Mert ezt egyszerűen nem tudom felfogni. Van, aki simán leidősözik egy ötven körüli embert. Én meg már kikérem magamnak, az ötven körüliek mitől lennének idősek?!?!!?!? Holott... 

10 megjegyzés:

  1. Szerintem szuper anyuka vagy, aki mindent megtesz a gyerekeiért, még azt is, amit az apjuk nem, szóval neked is jár némi kikapcsolódás. Amit amúgy azok is gyerekcsősszel oldanak meg, akik párban élnek, ha együtt mennek valahova, mi mást lehetne tenni, míg picik a kölykök?
    Viszont lehet, hogy beszélgetnék velük a betegségedről, mert lehet, hogy pont a bizonytalanság nehéz a kisfiadnak, hogy kapott is infót, meg nem is, ami ijesztő. Persze tudom, az sm maga a bizonytalanság, de biztos, hogy lehetne benne oldani a félelmeket, már ha vannak.
    Amúgy meg hatalmas ölelés, én sokszor csak ámulok, milyen lendülettel tolod a kis családod szekerét, legyél büszke magadra! ❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pill, köszönöm, köszönöm a szép üzenetet, az ölelést!

      :)

      Igen, már elkezdtem csepegtetni nekik, hogy ez nem törött láb volt.

      Törlés
  2. Pszi sógornő nem vállal gyerekpesztrálást? Minden tiszteletem azoké, akik egyedül tolják ezt a gyereknevelést, nagyon fárasztó lehet! (gyerekenként kéne 3-4 ugrasztható ember)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sógornőmnek is van két gyereke, még az enyémeknél is kisebbek, meg az iskola, most én nem akarom őt terhelni, egyébként van, amikor bevállalja az enyémek felügyeletét, rendes sógornő. :)

      Törlés
  3. Kiskutyájaaa?!?! Ilyet ne mondjon már rá! Na!
    Én is rengeteget szorongtam azon, hogy a fiaim mennyire sérültek a válástól. Most úgy tűnik, elég jól átvészelték. A múltkor Belamival arról beszélgettünk, hogy milyen emlékei vannak a válás körül, de egyáltalán nem olyanokat mondott, amire én emlékeztem. Szóval elég nehéz megítélni, mi zajlik bennük.
    Szerintem egy a lényeg: azt érezzék, hogy rád mindig és mindenben számíthatnak, és te feltétel nélkül imádod őket. A többi nagyjából nem is számít.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szerintem a kiskutya aranyos. Kedvesen mondta. :)

      Sajnos én néha üvöltözöm, illetve nem viselkedek velük türelmesen. De igyekszem normális lenni. Már csomószor visszafogtam az üvöltést, szóval fejlődök. :)

      Törlés
    2. Megnyugtatásul elmesélem, hogy én is sokszor üvöltöztem, aztán amikor mindenki megnyugodott, akkor megbeszéltük a dolgot.
      Meg olyan is volt, hogy szóltam Anyunak, most azonnal jöjjön, mert kiugrok az ablakon, annyira nem tudom elviselni a két fiút. (Marták, verték egymást épp.) Akkor épp egy emelet magasan laktunk, nagy kár nem esett volna bennem, ha ugrok, de marhára fenyegetőnek éreztem ezt a kijelentésemet. :-D
      Amúgy szerintem nagyon jól csinálod az anyaság ipart, mert van humorod. És az nagyon fontos, hidd el! ;-)

      Törlés
    3. Én még nem akartam kiugrani, csak a világ végére költözni. :)

      Törlés
  4. Akár anyuka vagy akár nem, önzőnek lenni igen is ér! Ha anyuka vagy akkor még inkább szerintem, mert az jó a gyerekeknek is :) Kell is! Eddig is jól csináltad, eztán is jól fogod :) Az, hogy lelkileg tropa vagy most szerintem teljesen érthető, ehhez idő kell feldolgozni. A férjem is sm beteg, (már meséltem), neki az első 1-1.5 év volt elég rossz, mire ezt elfogadta. Főleg azért mert nem tudta mit várhat mik a kilátások. Most már sokkal jobb, lecseng ez az emberben, aztán meglátod a nők nem érnek rá betegek lenni mikor annyi jó film van a világon :)
    A legjobbakat kívánom és adj időt magatoknak <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez óriási!!! :DDDDDDDDD a nők nem érnek rá betegnek lenni, mikor annyi jó film van a világon. :DDDDDDD

      Törlés

A robot kikapcsolva.