2020. március 3., kedd

biobanán (de nevezhetném pletykarovatnak is)

Mindig fordítva csinálom a dolgokat: először írok egy posztot, utána pedig válaszolok a kommentárokra.

A gyerekek apja el. Vissza a friss babájához. Most egyet sem üvöltözött. Békésen ment el (még vasárnap reggel, csak csúszásban vagyok). Végig egészen normális volt. Úgy értem, nem volt 'eggfej. Persze hülyeségeket azért tudott mondani, de ezen már nem rendülök meg.

Például azt, hogy nekünk magyaroknak furcsa lehet, ha azt mondják, együnk inkább vegánul*, mintsem húst, hiszen olyan sokáig éltünk szegénységben, hogy nekünk ez nehéz lehet, hogy most, hogy tudunk végre (!) húst enni******, azt kérnék tőlünk, hogy együnk inkább triplaannyiért műhúst**. Ezen azért felszökött a szemöldököm. Mintha már itt-ott nem lenne szegénység. Mintha az utánunk következő generáció nem volna egészen más, mint mi vagyunk***. Mintha még mindig a lóhátón, nyereg alatt puhítanánk a kirántotthúst, hátrafelé nyilazva, és mosógép sincs otthon, a patakra járunk. Az eszem megáll. Az rendben van, hogy olykor az olaszok is ilyeneket mondanak, de én ezzel az emberrel lehúztam 6 (vagy 7?) évet azonos fedél alatt. Bázz bezz!

Én nem tudom megmondani, hogy Fr.o-ban hányan vannak, akik kis háztáji kertben termelik meg magunknak a zöldséget, hányan tartanak állatokat. A gyerekek apja szerint szinte senki. Mind a 60 millióan a boltban vesznek meg mindent, készen.

Ebből látszik, hogy megpróbáltunk beszélgetni.

Én utálom, ha rajtunk ennyit látnak, hogy magyarok=szegények (vagy bármi más, ami nem túl hízelgő... mittomén', magyarok=fasiszták (volt ennek aktualitása, de ne politizáljak), magyarok=büdösek /ja, nem, azok a franciák... grrr, és akkor én is ilyen vagyok, hogy rájuk sütök ilyen kellemetlen bélyegeket? na jó, de tényleg hónaljszagúak, most mit csináljak? oké, tudom, meg lehet szokni két nap alatt. lapozok./, ésatöbbi).

Arról is megpróbált velem beszélgetni, hogy Fr.o-ban a bio banán az mitől bio, és hogy Spanyolországban a bio banánon még van 10+ kenőanyag, tehát az már nem igazán tekinthető bionak. Szóval hogy egyes országok mennyire nem veszik komolyan a bioságot - mondta. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy vagy anyósom tömi a fejét, hiszen ő tényleg biomegrögzött****, vagy az új szerelme ilyen hithű biohívő. Franc tudja honnan fúj a szél.








*elképszető, mekkorát hasít a vega életforma, nem?
**ez egy picit keszekusza mondat lett, mi?
***most telerakom a szöveget nektek csillagokkal... a minap jártam a 13. kerületben, uhh, hogy ott hemzsegnek a 20-30 körüli fiatalok a menő épületek előtt, gondolom ott dolgoznak, félelmetes, hogy már ők is dolgoznak és nem ovisok, félelmetes, hogy lassan én leszek a házsártos Mária (a munkahelyemen ő volt az utálatos öregasszony, de már nyugdíjba ment)
****ha jól látom, itthon azért az imádott, de szutyok kis kerületemben nem evidencia a bio, de tény, biotojást már én is vettem egy elborult pillanatomban.
******mármint vásárolni




15 megjegyzés:

  1. Sose fogom elfelejteni... olyan 15-16 éves lehettem, mikor Anyukám a Nagyim szülinapjára összetrombitálta az egész családot (50 fő?) Beleértve a peeesstieket is. Nem bírtam őket (ezért lettem budai XD, na jó nem).
    Szóval olyannyira lenézték a vidéket, annyira elvoltak tévedve, hogy ajándékba hoztak TARTÓS TEJET, mert ilyet itt mi biztosan nem láttunk. Aztán pillogtak, hogy Anyu mivel mosogat. Mosogatószerrel? Folyékony? Jééé... ők még ultra port használtak (vagy dosia... nem emlékszem... mégiscsak 20 éve volt....)
    Pfff....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egek!!! Tartós tej? Állati! :O

      Erre te úgy bedurciztál, hogy a 12. kerületig meg sem álltál? :)

      Törlés
    2. Amúgy valaki engem is igazán vérig sérthetne, én is XII. kerületben akarok puposkodni. :) ))))

      Törlés
    3. hm... jobban be kellett volna sértődni... így csak 11ig bírtam ugrani XD

      Törlés
    4. az sem rossz szitu, de azért legközelebb meg se állj Gazdagrétig :) Vagy az is XI.?

      Törlés
  2. Valahol teljesen igaz, hogy furcsa egy magyartól azt kérni, hogy egyen vegánul, de nem a csóróság miatt, hanem mert a magyar konyha az húst hússal. De amúgy ezzel nem rúg öngólt magának, hogy bio, de közben mindent boltban vesz? Az mennyire bio?? Kb pont annyira, hogy rá tudják írni, ami kb csak attól függ, hogy mennyi pénz cserélt gazdát a háttérben. Abba már bele se gondoljunk, hogy melyik gyümölcsöt/zöldséget hogyan szabályozzák le, hogy mivel lehet permetezni, ami miatt még "bio" minősítést kaphat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, az nem derült ki, hogy biot eszik-e. Csak az, hogy ők (a fransziák) sokkkkkkal becsuletesebbek, mint a spanyolok. Mert ők a biot komolyan veszik, a spanyolok meg csalnak. Hm.
      (eljutottam odáig, hogy meghallgatom, de egy pillanatig sem szállok vitába. Minek?)

      Törlés
  3. "...hanem mert a magyar konyha az húst hússal."Hátö.
    A magyar konyha igen változatos, kerti fűszerekkel, levesekkel, főzelékfélékkel, rakottakkal - ami lehet sós, édes, savanyú és hússal, tésztával zöldségekkel, túróval-tejföllel, párolt és sült ételekkel, süteményekkel, szóval a magyar konyha minden csak nem unalmas és egyhangú, ahogy szerintem egyik nemzeté sem, hiszen az emberek mindig is vágytak az új ízekre, ráadásul a környező és kicsit itt ideiglenesen itt élő nemzetek ételei is bekerültek ilyen-olyán formában a repertoárba.
    Az hogy "Kovácséknál" (bocs Micimackóék) csak 10 féle étel került asztalra, hát az nem nemzeti hiányosság :$

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy értettem, hogy egy külföldi szemszögéből olyan a magyar konyha "húst hússal". A fenti posztra reflektálva, nyilván nem gondolom, hogy a nemzeti ékességű magyar konyha ennyire lealacsonyítható. De oké, mindegy. :)

      Törlés
    2. Nekem össze ne vesszetek! :)

      Azért a magyar konyha hús, liszt,glutén, cukor, kevés só, tojás, trappista sajt, klasszikus tejföl, körözött, dobos torta dobja nélkül, a sógornőm békebeli krémese nélkül igenis borzalmasan unalmas. Uff :)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Szerintem annyi, amennyinek írod. Mikor mennyi. :D

      Törlés
    2. Tebenned bíztam elejitől fogva :)

      Törlés
  5. Szia Bezzeg!

    Az első csillagos kérdésre nagyon is! Egyszer elmentem a kedvenc vegán hummus báromba (nem vagyok sem vega sem vegán)..csak imádom a hummust. Leadtam a rendelésemet és vártam.... mikor betipegett egy csaj meg feltételezem a ' bikkantója'. Még nézegették a menüt a csaj kifejtette mennyire trendi dolog a vegánság ezt olvasta egy 'női' magazinba. És aztán a következő fantasztikus dialógus hangozott el:

    pincér fiú: hello sikerült választanotok?
    csaj: ööö igen, de egy kérdésem lenne az xy hummus tál tartalmaz-e valami állati eredetűt?
    pincér: ez egy vegán hummus bár szóval nem......
    csaj: jah ok mert tudod én ABSZOLÚLT vega vagyok......

    Szóval egyetértek ez egy nagyon trendi dolog mostanság. Szoktam húzni vegán és vega haverjaimat, hogy ugye ABSZOLÚLT vegák vagy vegánok vagytok...mert ha nem hát ujjjujjj

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eredetileg vegánt akartam írni, de most látom, vegát írtam.

      Ha divatos, akkor ha belegebedünk is, muszáj.

      Egyébként amíg tényleg ÁBSZOLÚT vegán voltam, valóban érezhető volt a különbség. Jobb kozerzet, kevesebb kiló.

      Törlés

A robot kikapcsolva.