2015. november 6., péntek

Óvodai teleregény folyt.köv.

Ma reggel az olasz mamma is pont akkor érkezett, amikor Banditát öltöztettem át (mert gyorsabb, ha én intézem). 

A mamma már tegnap megírta e-mailen, hogy rövidre zárjuk a folyó vitát, majd ő befizet plusz kétezer forintot, csak ne tépjük egymást, mi felnőttek. Tehát, az a nő, aki három gyereket egyedül nevel és kérte, hogy ne legyen olyan sok az éves csoportpénz, ma befizetett plusz kétezret (saját szememmel láttam). Kíváncsi vagyok, hogy mit szól ehhez az a két szülő, akik nemmel szavaztak. Az egyikük SZMK-ás. 

A dolognak nincs vége. Megnéztem a táblázatot, hogy ki nem fizetett csoportpénzt. Sajnos a dolog úgy áll, hogy pont egy cigány kisfiú szülei, aki azt hiszem, hogy tavaly is középsős volt (Macska csoporttársa volt). Normális kisfiú, nem tudom, miért járja újra a középsőt. Vagy lehet, hogy az ő neve annyira gyakori, hogy ez most egy másik kisfiú? A másik, aki nem fizetett, nem tudom, hogy cigány-e, soha nem láttam őket. "Gyakori magyar vezetéknév + George". 

Ha a cigány kisfiú ugyanaz, akire gondolok, akkor azt kell mondanom, hogy szarban vagyok. Mert én az ő anyukájával jóban vagyok, pontosabban voltam. Pár szülői értekezleten dumáltunk, szimpatikus, normális volt.
Tavaly átvitték a gyereket másik oviba, mert volt valami balhéjuk a mi ovinkban, ezt onnan tudom, hogy nyáron találkoztam velük, pont egymás mellett ültünk az anyukájával a játszótéri padon és beszélgettünk. Elmesélte, hogy visszahozza ebbe az oviba a gyereket, mert az új oviban verik a gyerekeket (???), a lényeg, hogy nem ugyanabba a csoportba rakja, mert Macskáék óvónője, ahová eredetileg járt a kisgyerek, egy szörnyeteg (nem az!)... Aztán míg ott ücsörögtünk a padon, a gyönyörű nevű anyuka (körülbelül Ametiszt vagy Borostyán a neve, nem emlékszem pontosan) kétszer is jól kiosztott más szülőket, mert a kisfia összeakasztotta a bajszát a gyerekekkel. Például egy angolul beszélő családot is kioktatott. Ametiszt azt állította, hogy soha nem az ő kisfia kezdeményezi a balhékat... hát a franc tudja, azon a napon saját szememmel láttam, hogy bizony ő volt az.
Azért vagyok szarban, mert elég gyomorforgató stílusban adta elő Ametiszt a kioktatást és utána még nekem is tartott kiselőadást, hogy bizony ő a gyerekét arra neveli, ha bántják, akkor menjen neki az ellenfél torkának (!), ha fiú, ha lány, ha kisebb, ha nagyobb, válogatás nélkül. Én ezt annak idején kiírtam magamból, de nem posztoltam ki, mert én alapvetően nem vagyok gyűlölködő, nem tudtam úgy megírni, hogy ne az jöjjön le a dologból, hogy fújcigányok, de azért ez a "ragadd meg a torkát" dolog csípi a szemem. Tényleg a saját füleimmel hallottam, nekem mesélte Ametiszt, hogy hogy kell életre nevelni a gyerekeket: szorongasd meg a torkát. Nemcsak pislogtam kínomban, hanem elmondtam neki az én világnézetemet: szerintem kisebb rossz, ha a gyerek beköpi a verekedőt (rombolót, rosszalkodót stb.) a bírónak, azaz az óvónőnek, egy szülőnek, egy felnőttnek. Tegyen igazságot a felnőtt, ne marakodva intézzék el egymás között. Persze, tudom, van egy ilyen nézet, hogy a gyerekeknek egymás közt kell leboxolni a nézeteltérést, otthon is szoktak verekedni az enyémek, de én ezt nem bírom nézni, nem engedem. Volt olyan idő, amikor Bandi harapott, hát azért én ezt nem hagytam annyiban, hogy persze, persze, ez a dzsungel rendje. Francokat! Ne harapjon.

Ametiszt azt is mondta, hogy náluk soha egyetlen egyszer sem verték meg a gyereket... franc tudja...

Most jut eszembe, nyár eleje volt, amikor Ametiszt összetűzésbe került valakivel, de abból olyan rikácsoló pocskondiázás kerekedett ki, hogy ott mindenkiben megállt az ütő. Tényleg olyanok hangoztak el, hogy "elvágom a torkod" és hasonló mocskolódások, amiket a nyóckerről képzelhetünk (ami a mi részünkre abszolút nem jellemző). Ametiszt a végén még a férjét is oda hívta, aki egy jó nagydarab hapsi, onnantól aztán tényleg vágni lehetett a pillanatot (he? mit?), de aztán hogy, hogy nem, többet nem jártak a játszóterünkre, nem láttam őket, csak akkor egyszer, amikor nekem elmesélte ezt a torkon ragadó nevelési elvet. 

Aztán volt még egy beégésem. Ametiszt kisfia fogta a dobozos Coca Colát és letépte róla a nyitó kallantyút (nem tudom mi a neve), de nem rendeltetésszerűen, hanem majdnem az egész tetejét, aztán belenyúlkált kézzel. Én szóltam rá, hogy vigyázzon, mert az nagyon éles, elvághatja a kezét. Majd tojt a fejemre és elkezdte meginni (azt, amibe az előbb még a játszóteres, galambos kezét tette bele, brrr). Én meg megláttam a fogait, rákérdeztem az anyjánál, látom, már nála is elkezdődött a fogváltás, mire azt válaszolta, hát nem, azok ott felül mind kirohadtak. Paff.

Szóval a nem jó fej apuka azt hiszem emiatt húzta be a táblázat "nem" oszlopába az ikszet.

A vérmesebbik óvónő mondta a mammának, hogy nem jól működik az SZMK, hallja, hogy viták vannak. Azt is mondta, hogy neki nincs szüksége illatos, zenélős wc-papírra a Müllerből, hanem jó az olcsó is, csak sok legyen. Na tessék! Hogy is írta az apuka? "Egyrétegű wc-papírt, zsebkendőt nem veszünk (veszÜNK! értitek?), az a gyerek rovására megy."

7 megjegyzés:

  1. Uhhh, ez nagyon brutál... Egyébként nem értem, hogy ilyenkor (verekedés), miért nem az óvónéni tesz rendet? Nálunk anno ez elég jól működött (pofozkodó negyed órára sarokba ment, utána minden oké volt). De hogy a szülők között megy ezen a cicaharc, hát ez valami vicc...

    VálaszTörlés
  2. Húha, lehet, hogy valamit elírtam. Én csak a játszótéri eseményeket látom, az óvodait nem, de biztos nem engedi az óvónő verekedni a gyerekeket. Azt akartam írni, hogy ez a cigány anyuka arra tanítja a gyerekét, hogy igenis verekedjen (mennyé' neki a torkának), és mondom, az elején ez egy teljesen szimpatikusnak tűnő anyuka volt, látszólag még most is, csak hát nekem előadta ezt a torokszorítós sztorit, azóta már nem szimpatikus.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi, én néztem el! :) Nem csodálom, hogy nem volt szimpatikus az anyuka hozzáállása (nekem sem lett volna az).
      Inkább azt kellene sulykolni a gyereknek, hogy az erőszak nem old meg semmit (csak további erőszakot szül).

      Törlés
  3. főleg ez a védd meg magad dolog. Ez is olyan, hogy a gyerek bármire ráfoghatja. hamarabb tanulnak meg ölni mint beszélni...

    VálaszTörlés
  4. Ezt olvasva egy kicsit örülök, hogy Fic Angliában fog oviba menni. Ezeket én nem bírnám idegekkel. A szememben te hős vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van is minek örülnöd!

      Hős? :) Áh, csak sodródom. :(

      Törlés

A robot kikapcsolva.