2019. december 21., szombat

Dilemma

   Ott álltam a Falk Miksa utca sarkán, megnéztem gyorsan a telefonomon, hogy mit játszanak a Cirkóban, de sajnos 3 perc híján lekéstem a Tel-Avivban minden megtörténhet c. filmet, A boldog idők c. meg sajnos francia film, és hiába, hogy a Cirkó forgalmazza, ami eleve garancia a jó filmre (95%), de ha francia, akkor nincs mit csinálni, én kiütést kapok. Igen. Előre. Ugyan nem tudom, hogy mennyire lehet jó film, mert el sem olvasom a szinopszist, de előre vakarózom. Így aztán nem mentem moziba. Pedig imádok egyedül moziba menni. De nem is baj, mert itthon még annyi minden dolgom van. Mosok,  teregetek, rendet rakok, próbálom egy sarokba gyűjteni mindazt, ami karácsonyra és az utazásra kell. Juppi, utazunk! Remélem, sikerül elindulnunk (ma éjjel hányt a kisfiam, ilyen esetben miként lehetne útnak indulni, ha ma kellett volna?). Nem volna jó vicc, ha nem jönne össze. Padovába kaptunk meghívást, már nincs visszaút, megvannak a jegyek. Már nagyon várom és a gyerekeim is nagyon készülnek. Igaz, kicsit hosszú lesz az út, mert busszal megyünk (a repjegyek rémesen drágák voltak). De azért 11 órát valahogy csak kibírunk, nem? 
   Szóval, hazajöttem. A karácsonyi ajándékokat, amiket Gazsitól kaptam, miután 3,5 óra alatt jól kibeszélgettük magunkat, beraktam a karácsonyfa alá. Speciális liszt, speciális rizs, speciális kurkuma, speciális csoki, speciális zöldséglé, egy könyv és egy családi belépőjegy az állatkertbe. Milyen gondoskodó ő is, látjátok? Azt meséltem, hogy majdnem elköltöztünk egy afrikai országba Gazsival, mert az ő szakmája nagyon menő, ő ilyen nagyon okos fiú, és hívta a nagyon nagy vállalat, igen ám, de nem volt kedve egyedül költözni, és csűrtük-csavartuk a témát, aztán a józan eszünk úgy döntött, hogy ne eszetlenkedjünk, hiába a sok pénz, hiába vagyunk mi nagyon vagányak, azért az az afrikai ország nem lett volna túl nyugodt "körülmény" (vannak veszélyeske országok, na...). Elkanyarodtam. Szóval... Nem mentem moziba, inkább hazajöttem, és beraktam az ajándékcsomagot a karácsonyfa alá... igen ám, de a könyvet kivettem a pakkból... Beleolvastam. Most meg nem tudom letenni. Orvos-Tóth Noémi Örökölt sors c. könyvét kaptam ajádékba. Úgy néz ki, számos családtagom és barátom ráktattant erre a témára: boncolgassuk Bezzeg családfáját. Ez azóta van így, amióta megbetegedtem. Azóta töprengenek az embereim azon, hogy mi lehet az oka, honnan eredhet az "új haverom". (Én meg azt kérdezem, mindennek muszáj, hogy oka legyen?). Persze értem őket, nem akarják elhinni és elfogadni, hogy ez velem történik. Történt. Beszéljünk múlt időben, mert hátha lekopott rólam a "haverom"... hiszen most jól vagyok... csak délután, vagy este üzenget. Vagy ami krónikus, az nem kopik le? De azért nyugodtan lekophatna úgy 30-40 évre, akkor nem leszek mérges. 
   Ahogy beszélgettünk Gazsival, boncolgattuk az ő sztoriját is, hát állati érdekes dolgok kerültek felszínre, szerintem filmet lehetne forgatni róla, annyira. Persze az is lehet, hogy nincs itt semmi néznivaló, szimplán roppant érdekesen tudja mesélni a családi történeteket.    
    Emlékszem, Csilla barátnőm is mesélte ezt a könyvet, sőt, ő egy előadásra is elment a szeretett Bálint házamba (nekem nem sikerült velük menni). Meg pár hete megnéztem D. Tóth Kriszta Elviszlek magammal c. műsorában azt a részt, amelyben Orvos-Tóth Noémivel autóznak és beszélgetnek. Tetszett a műsor. Már akkor megfogott. Meg látom, hogy ez a téma most nagyon hasít.
   Most nem is baj, hogy elkezdtem olvasni ezt a könyvet, mert sajnos Péterfy-Novák Éva - akinek az írásait nagyon szeretem - Apád előtt ne vetkőzz c. könyvét nem tudom folytatni. Forog a gyomrom. Oké, tudom, hogy létezik a pedofília, felnőtt vagyok, tisztában vagyok vele, de nem akarok egy komplett könyvet erről a témáról olvasni. Ez most, olvasás közben kiderült. Egyszerűen irtózom a témától. Pont. Így most nekifogok ennek a másik könyvnek. Miközben leginkább mosvasaltakarítani kellene. Előbb a kötelesség, utána a szórakozás? Hogy legyen? 



15 megjegyzés:

  1. Olvass :) mindennél többet ér :)

    VálaszTörlés

  2. Az Apád előtt ne vetkőzz azon kevés könyvek egyike, amit én sem tudtam végigolvasni, annyira borzasztó és nyomasztó.
    Jó utat nektek, élvezzétek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért ennek most örülök, hogy nem vagyok egyedül. Hiába vagyunk érett felnőttek, nem megy, le kellett tenni a könyvet.

      Köszi Pilla! ❤️❤️❤️

      Törlés
    2. Az az igazság, hogy én már a könyvesboltban való belelapozás után visszatettem és nem hoztam el - folyamatosan bennem van az az érzés, hogy megfumodtam, de nem érzem azt hogy szeretném elolvasni.

      Törlés
  3. Én végigolvastam az Apád előtt ne vetkőzz!-t és most egy kicsit meg vagyok ijedve, hogy lehet velem valami gond van? Baromi nehéz olvasmány volt és 10 oldalanként haladtam, sokáig is olvastam. PNÉ több helyen is elmondta, hogy áldozatokkal készült interjúk képezik a könyv alapját és nem tudott v akart elkövetőkkel beszélni. Azt hiszem azért olvastam végig, mert kerestem benne a feloldást v talán inkább azt, hogyan tudja lezárni az egészet. És azt hiszem azzal, ahogyan a könyv befejeződik adott egy kiutat. Igenis fel lehet ismerni, ha bujkál bennünk olyan ösztön, amivel ártani tudunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is végigolvastam, úgyhogy remélem, egyikünkkel sincs gond... de valami belső védekezési mechanizmusom lehet, mert emlékezni szinte semmmire nem emlékszem belőle.

      Törlés
    2. Merylla, Vera! Remélem, nem írtam olyat, hogy brrr, aki viszont el tudta olvasni. Nem ezt akartam írni!!! Csak azt, hogy én nem bírtam.

      Törlés
    3. nem, nem, és nem is értettük úgy :)

      Törlés
  4. Bezzeg, ide írom, nem oda, ahol kérdeztem, hátha azt már nem olvasod. :) Szóval exednek nulla, érted minusz nulla esélye van elvenni tőled a gyerekeket, ettől sohase féljél!! Mindenképpen ki kellene hajtani azt a tartásdíjat, akár végrehajtás is kérhető (az én exem is már azzal volt fenyegetve, egyből fizetett is akkor), nem igaz már, hogy egy fillérrel nem járul hozzá a gyerekei neveléséhez.
    És még egyszer mondom, nem tudja tőled elvenni őket! Az én exem is fenyegetett ilyennel, ügyvédem hangosan felkacagott rajta. Nulla esélye van neki is rá, plusz tudod mikor akarná a te, vagy az én exem őket...Na mindegy. Ettől ne féljél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Böbe
      Juj, nem tudom, hol írtál. Majd megkeresem. Ha el nem felejtem. :(
      Most nincs kedvem ezzel a témával foglalkozni. Éppen a tavalyi vakáció bepótlását töltöm.

      Törlés
    2. Na az jó. :)) Valahol régebben kérdeztem mitől félsz, és akkor írtad.
      De most csak pihizzél. :)

      Törlés
  5. (a Boldog idők amúgy szerintem nagyon jó! :D)

    BÚÉK!

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.