2019. október 17., csütörtök

Azt meséltem, hogy...

Vegán lettem?

Kriszti barátnőm, amikor elmeséltem neki a legújabb kalandjaimat, miszerint nini, kórházban dekkolok, ő is elmesélte, hogy neki is van autoimmun betegsége (de akkor miért nem mesélte amikor kiderült??? Kicsit meg is bántódtam ezen. Jó, értem, messze lakik, eltávolodtunk kicsit, na de mégis...), zsibbadt a lába, ezért ő is elment megnézetni magát, először a "normál" egészségügyben, aztán végül a kínai orvoslásnál kötött ki. Az ő tanácsai szerint most kurkumát eszem, vörös lencsét, citromos vizet iszom éhgyomorra, tejterméket nem eszem (óh, sajtok, mi lesz velem nélkületek???), algát is kellene ennem, de ott még nem tartok, holott elmentem a nagy kínai paradicsomba kurkumát venni, hát nem elfelejtettem az algát? Vettem helyette rizslisztet, vörös lencsét és mindenmentes tikka masalat.

Martine a vegán diétát ajánlotta, ezért most húst sem eszem. Nem, mintha sok húst ettem volna eleddig... de most se tojást, se tejterméket (közös halmaz Krisztivel). Az elején nehéz, hiányzik a hús, pláne akkor, amikor a családom finomakat eszik. Mégis kibírom. Valahogy átállt az agyam, és elfogadtam, hogy most nincs kegyelem, muszáj tennem és cselekednem önmagamért és az egészségemért.

Gazsi pedig a candida diétát javasolta, neki az vált be, ezért már cukrot sem fogyasztok, sem fehér lisztet, sem élesztőt, sem tejtermék (közös halmaz Krisztivel és Martinenal), semmi alkoholt (ez az egy rendben van, de a tejföl megvonása övön aluli).

A kórházba kerülésem óta bő 5 kg-t fogytam. Majdnem kereken 6-ot. Innentől számítva hátra van még 10 kg. Legalább.

Október 6-án (vagy 10-én?) kezdtem szürreális ételeket enni. Ma már tudok két napra előre is főzni, szóval alakul a dolog...

Mutatok pár képet.

Ez itt a kínai paradicsom. Ezek mind fűszerek. Jó, tudom, a világon annyi sok, ennél jóval színesebb fűszerpiac van, de én mégis elámultam. 

Ez az első és én sütöttem. Édesburgonya, petrezselyem, lila hagyma.
Ez finom. Semmi extra, de finom. 

Mindent lefotózok. Mindent komponálok. Mintha értenék hozzá, holott csak koppintok.
Mittomén' kiről, talán Jamie? Talán Nigella? Talán Mautner Zsófi? 


Ha ettetek már szart pocsék kaját... Brrr!
Ez spenót a kertből. Rántás nélkül. Sült édes burgonyával sűrítettem. Fokhagymát is raktam bele. Mégis rossz volt.
Barna rizs. Utálom.
Sült zöldség, mikróban melegítve, nem nagy élmény, ha nem friss.
Az egész jól néz ki, de valami förtelmesen rossz volt. Mondjuk így legalább a mérleg nyelve szépen balra libeg. Minden rosszban van valami jó. 

Előző napi barna rizs, előző napi sült zöldség.
A tetején az ott nem kutyaszar, henem Pesto dell'Etna, van benne mandola is  meg paradicsom (asszem' azt tilos enni), bazsalikom, olajbogyó és szicíliai szekér*, az olasz fiútól kaptam ajándékba.
Nem értem, miért kapok tőle ajándékocskákat... Mindenesetre szorgalmasan visz moziba is és vacsorázni is. Azért ennyire nem tartom magam szimpatikusnak... Pláne nem jónőnek. Vai a capire gli uomini... boh.

Nagyon jó kép, igazán. :D
Rizstészta a kínai boltból, valamint pesto dell'Etna.
Legalább az illúzió legyen meg, hogy spaghettit eszem.

Én, így, hogy meghibbantam, nem vagyok hajlandó leveskockát használni, főzök én magamnak alaplevet - gondoltam.
És így is lett.

Az alaplé. Babérlevél is úszkál benne, jól nézne ki a fotón, pláne, ha nem lenne homályos és habos, na mindegy.


Vörös lencse főzelék. Hagyományos magyar rántás nélkül.
A "rántás" a főtt répa és a főtt krumpli.
Ez finom lett, és gyorsabban főtt meg, mint a rendes bolti lencse.


Zab. Főztem reggelire zabot mandolatejjel, vörösáfonyát szórtam bele. Nem rossz.
A gránátalma itt csak dísz. Majd holnap megeszem. Bár a candida asszem' a gyümölcsöt is tiltja. Na jó, azért álljon meg a menet, oké, hogy becsavarodtam, de na, azért egy gránátalma csak belefér, nem?



Lehet, hogy nyitnom kellene egy gasztroblogot. Vajon van még hely az interneten plusz egy gasztroblognak? Vagy tele a padlás? Volt olyan, hogy arról álmodoztam, hogy én is chili és vanília vagy lila füge szeretnék lenni, Nigella magasságokba nem mertem elszállni.





* a szicíliai szekér olaszul carretto siciliano, szicíliaiul carrettu
Úgy hírlik, a csacsihúzta (egybe vagy külön?) sziciliai szekérről Guy de Maupassant
azt mondta, hogy ez egy "rebus che cammina", magyarul kb. "mozgó rejtvény" (rejtvény, amely megy vagy járó rejtvény, de ez így olyan dallamtala).



Egyszerűen ilyen állat nincs is.


Ott jobbra a szekér

13 megjegyzés:

  1. Úristen, Te hős vagy, már bocs mindenkitől, akit ez érzékenyen érint
    a kutyaszaron jót nevettem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)

      De majd beszéljünk róla két hét múlva is :D

      Törlés
  2. De ezt fogod tudni hosszútávon csinálni? Nem lehet, hogy kicsit lassabban kellene átállnod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem tudom, hogy ez meddig tudom csinálni. Törekszem. Gondolom a betegség megviselt annyira, hogy betojtam, ezért ez a nagy lendület.

      Kutyaharapást szőrivel, vagy mi :DDD

      Törlés
  3. Ügyes vagy, drukkolok!!! Érdekes, mert nekem itthon nagyon könnyű ezt tartani, egyáltalán nem hiányzik sem a hús, sem a sajt, tejföl, vagy görög joghurt, amikről azt hittem, nem bírnám ki nélkülük. Akkor necces, ha elmegyek valahová, ma pl ebédet vadásztam, a Salad Boxban egyetlen egy mindenmentes saláta volt, háromféle öntettel: olajos, joghurtos, majonézes, és elég vicces, amikor te egyiket sem eszed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ma a Lidlben nem találtam kenyérre (nem klasszikus) kencét. Marad a zab :)

      Törlés
    2. Nekem 2 dolog vált be mikor le kellett mondanom a felvágottakról. Csináltam zöldségkrémet, ez szerintem csomó féle lehet, ki hogy szereti, de amit én szerettem: cukkini kockákra vágva, ugyanannyi sárgarépa karikázva, kicsit kevesebb hagyma és kevés paradicsom felvágva. Ezek mennek egy tepsibe, rá valami fűszer (eleinte Kotányi grill zöldség fűszer, mostanában zataar - ez van a kínai paradicsomban :)) és olaj v. kókuszolaj. Jó sokáig sütöm 200 fokon, közben párszor megkeverem. Meg kell sülni, barnulni a zöldségeknek legalább a tetején. Utána aprítógépben krémet keverek belőle. Így hosszúnak tűnik, de baromi egyszerű.
      A másik: vasárnap van a Pancs gasztroplacc a Tűzoltó utcában, Corvinhoz közel, itt van 2 árus akik mindenmentes kencéket árulnak és baromi finomak. Elég drágák persze, de fincsik. Kedvencem a zöldborsókrém! Isteni!
      https://www.facebook.com/gasztroplacc/

      Törlés
    3. Huuu, ez tetszik nekem. És csinálok is. Aztán majd posztolok fotót róla. Köszi a tippet!!! Meg a Tűzoltó utcát is. Nem tudtam róla.

      Törlés
  4. A fekete hátterű képek gyönyörűek, mint egy-egy festmény!!

    Örülök, h jobban vagy (és hogy a humorod soha nem hagyott el :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fontos lenne ennél több humor. Néha elhagy. :( Igyekszem a napos oldalon maradni.

      Törlés
  5. Szerintem legyél híres gasztroblogger! :) engem már tegnap is arra inspiráltál, hogy reszelt répával körítsem a lencselevesemet, pedig még csak vegán se vagyok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lecseleves reszelt répával :))) blogcímnek sem rossz :)

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.