2018. július 25., szerda

Rizslisztes keksz - recept

A kolléganőimmel zömében két témára fut ki bármilyen beszélgetés: a szülés és a sütés.

Mivel tegnap "szültünk", ma sütöttünk.

Csipkerózsika (mert az. Egyrészt mindig ábrándozik, elkallódik az álomvilágában, másrészt jól ment férjhez, bár eredendően is jómódú volt, bájos, szép, kedves, és most, hogy próbálom őt jellemezni, semmi rosszat nem tudok róla mondani, semmi szaftos pletyka)... szóval Csipkerózsa kekszet sütött, elmesélte hát, hogy rizslisztből kellett, mert gluténérzékeny a valakinek a valakije. Ezen a ponton már érezhető volt, hogy nyomban elkanyarodunk. Mert mindig elkanyarodunk.

A keksz receptjét:

- rizsliszt
- vaj
- tojás
- vanília
- aszalt áfonya most nem kell, mert a gyerekek nem szeretik
- pedig az áfonyás milyen jó volt a múltkor, de azt Mary Poppins sütötte
- amiben mogyoró is volt?
- aha, az!
- csak a mogyorót macerás apróra vágni késsel - mondja Mary P.
- te, én azt mozsárban szoktam... apropó mozsár... a dédi egyik öröksége egy miniatűr rézmozsár, én nem tudom mire jó, mert annyira kicsi, de ők rendkívül büszkék voltak erre a mozsárra, az volt az egyetlen megmaradt emlékük Magyarországról, még cipőjük sem volt, csak ez a rézmozsár. Csupasz talppal gyalogoltak el egészen Franciaországig*
- fűszerekhez jó a minimozsár - így Mary P. - például az egész borshoz
- hm, igaz, de nekünk otthon ilyen nagy mozsarunk van - meséltem - a nagyanyámé volt
- minek olyan nagy?
- például mákot törni?
- (sóhaj) az a narancssárga NDK-s mákdaráló, emlékszel?
- de nagyanyám idején nem volt áram, mozsár kellett
- és petróleumlámpával világítottak, apukám idejében is
- és nem volt vezetékes víz, a kútról hordták
- és nem volt telefon
- és nem volt adás a tévében hétfőn
- (grimasz) te, az én időmben sem volt hétfőn adás.







* ezt a történetet valahogy mindig kételkedve hallgattam, de azt állítják, igaz.

3 megjegyzés:

  1. Csak ketten találjuk ezt annyira viccesnek? Én szakadok a nevetéstől, ez a poszt több dicséretet érdemelne. :(

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.