2014. december 2., kedd

Jelentés a semmiről, ami mégis lezsibbaszt

Kijelentem, utálom az esőt. Ma semmi áron nem akart elállni és hozzá még meg is kellett fagynom.  Fogcsikorgató reggelünk volt, pedig mindhármunknak van esernyője. Bandita úgy vánszorgott, mint egy csiga, nem haladt, Macskaszemű viszont túl gyorsan, én meg feszülten figyeltem előre, hátra.

Bandita kapszkodik az esernyőjében és mégis megázik, mert nem rendeltetésszerűen használja. Be is zártam az övét és együtt futottunk tovább. Nem elég, reggel itthon felejtettem a telefonokat, vissza kellett fordulni, szerencsére még a kapuban jutott eszembe. Pénzért is be kellett ugorni a bankba, mert múlt héten elfelejtettem befizetni az oviban a menzát, de még így is leértem a bányába reggel nyolcra. Délután meg mehettünk Pestről Budára átvenni a jogsimat, amit a jászóházban felejtettem szombaton. Jól eláztunk. Csupa víz volt a zoknink, pedig rendes cipőnk van, de ilyen kitartó esőben bundás gumicsizma kellene. Este mekdóban* vacsoráztunk, igen, igen, szégyellem. Nem valami érdekes, belátom. Kell keresnem valami impulzust, mert még mindig nem találom a helyem. 

Hiányzik Lorraine, a bölcs szír lány és együgyű Naomi Campbell, a marokkói lány. Itt Magyarországon még nem ismerek ilyen különös lányokat. Szerencsére van Mel, Kat, Kri, Mary Poppins, Pill, Szilvalekvár, Bbi, Wil, ők a régi pajtásaim és Gzs is, akivel az életről töprengtünk, miközben a megnőtt kisbabáim teljesen önállóan feltalálták magukat a játszóházban. Alig találkoztunk velük. Néha lecsekkolták, hogy megvagyunk-e, néha láttuk őket messziről, ahogy lecsúsztak a csúszdáról. Isteni, hogy ennyire nagyok már és lehet szusszanni egy kávé mellett. Na jó, néha elkapott a görcs, hogy mi lenne, ha valakinek megtetszenének és kicsábítaná őket, mint egy túszos filmben. Bár ahhoz nem beszari alakok, hogy lecsússzanak az óriási csúszdákról, de ahhoz remélem igen, hogy elmenjenek egy idegennel. 

Most dodo**, nyolc óra elmúlt, kipusztulok. 

(Ez tegnap volt, de elaludtam kilenc óra előtt... Posztolás előtt.)


* Mc Donald's franciául
** Alvás franciául. Kb. tente.

6 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon hianyzik az a nehany otthoni baratno. Budapesten szerintem is jo jatszohazak vannak. Viszem is majd a sracokat. Bp-n van francia intezet, kozosseg, egyesulet stb. Veluk van vmi kapcsolatod?. A nyelv es a gyerekek szempontjabol nem rossz dolog. Az is erdekes, h egy francia hogyan erezheti magat Magyarorszagon mint kulfoldi. Valoszinuleg hasonlo problemai vannak mint nekunk itt ((:Talan nyitottabbak emiatt, nem tudom?

    VálaszTörlés
  2. Viszem a gyerekeket Estellehez, aki dolgozik a Francia Intézetben is. Francia szombat néven találtam meg őt a google-n.

    Én csak jómódú francitá ismertem meg itthon, aki leginkább a 12. kerületben lakik (nekem a 12. kerület a non plus ultra Bp-en. :D, azért emlegetem állandóan.)
    Szóval azt hiszem, hogy ők más körökben mozognak, ezáltal tuti, hogy nem találkoznak olyan óvónővel, aki megszabja, hgoy a gyerek csak térninggatyában járhat... :D

    VálaszTörlés
  3. Treningnadrag?! Ez most a kicsinel problema, mert csak abban hajlando suliba menni. Szerencsere nem muszalas csikosban, csak pamutban. Cirkuszol reggel ha mast akarok raadni, mert az kenyelmes. Ok. Genf H&M es "mackonaci" a nyero. Szerencsere itt vannak nemjomodu franciak is ((-: ugyhogy meg elmegy....ez allami suli. Azert maganba meg burzs kozegbe kioltoztetnem en is ((-:

    VálaszTörlés
  4. Érdekes, amit írsz. Én Fr.o-ban nem láttam macinacis ovisokat (illetve ritka volt, mint az elhíresült fehér holló), sem a banlieue-ben, sem Versaillesben, sem vidéken. Ezeken a helyeken sem angol uniformisban jártak, de a magyar gyerekekhez képest mindenképpen csinosabban. Itthon az oviban már rengeteg és rengeteg síoverál lóg a fogasokon, pedig nincs is borzalmas hideg. Tegnap például még a nap is melegen sütött.

    VálaszTörlés
  5. Kepzeld, itt meg sioverallban is jarnak suliba telen. Nalunk nincs magansuli, de ez a legjobb, ugyhogy a falu kremje is ide jaratja a gyerekeit. En speciel nem latok nagy kulonbseget v mar nem is tudom, hogy oltoztetik otthon a sracokat, a baratnoim tudom, hogy soha nem adnanak macinacit a gyerekre suliba. Talan a hegyek miatt?! Hidegebb van?Ezt a melegitozest en sem szeretem, a nagy ra is szolt a kicsire, hogy "ringard" vagy. Szerintem Franciaorszagban eleve csinosabb gyerekruhakat lehet kapni mar egy olcso kategoriaban is. Otthon azt latom h a videket elozonlottek a kinai uzletek es az emberek onnan oltoznek, mert a tobbi uzlet draga. Bar szerintem a kinai is az a minoseghez kepest. Bp.-en azert szerintem mas.

    VálaszTörlés
  6. Most, hogy mondod, eszembe jutott egy havernom, aki ott el a kozeletekben es o is mindig fazik (12 honapbol 10-et), es arrafele tenyleg sioveralban jarnak a gyerekek telen es van az autokon teli gumi.

    A kinai es second hand tunetrol akartam mar irni, mert lepten-nyomon ilyet hallok, latok.

    VálaszTörlés

A robot kikapcsolva.