2014. november 7., péntek

Gyermeki fantázia

Korai, korai, tudom, tudom, de már elkezdtem puhatolózni a gyerekeknél, hogy mit fognak a Mikulásnak és a Jézuskának írni a levelükbe (írni ugyan még nem tudnak, de nem tiltakoztak). Befeküdtem velük az ágyba, hogy lenyugodjanak a pörgésből és rázendítettem, hogy hamarosan jön a Mikulás, ki kell pucolni a csizmákat és kirakni az ablakba. Persze Macskaszemű gyanút fogott, hát nem a kéményen keresztül kellene érkeznie? Elmagyaráztam neki, hogy lévén nekünk nincs kandallónk, kénytelen a Mikulás és a Jézuska az ablakon keresztül bejönni, az a legkézenfekvőbb. Majd a karácsonyfát is oda fogjuk telepíteni, kényelmi okokból, hogy megkönnyítsük a dolgukat. 

Macskaszemű átölelt és mondta, ő a legjobban a Jézuskát szereti. Én pedig visszakérdeztem, kíváncsi voltam, milyennek gondolja ő a Jézuskát. Kiderült, hogy szép ruhája van. Felül kék és csíkos, alul sárga és szoknya. Hm, valami nem stimmel, gondolkodtam, de nem esett le a tantusz. Feltételeztem, hogy valamelyik hercegnőre gondolhat, ezt ő megerősítette, mire én felvilágosítottam, hogy Jézus fiú és ekkor jött a meglepetés. Macskaszeműből szó szerint kitört a zokogás, hogy én ne mondjak ilyet, hogy fiú, hát hogy lehetne fiú, amikor a Jézuska lány?!?!? Alig tudtam megvigasztalni.

Reggel, miután megitta a kakaóját és megette a gabonagolyókat (szigorúan külön), már felöltözött (pontosabban felöltöztettem, hogy haladjunk), leült rajzolni. A kezébe került a hercegnős kifestője és rábökött, erről a lányról beszélt: Hófehérke. 

Én nem pontosan értem, honnan ez a zűrzavar, hiszen van kis Betlehemünk otthon, amit karácsonykor előszedünk. A gyerekek imádják, mert világít, forog, zenél, van rajta padlás, ahol a tyúkok kotlanak, van bennük tehén, csacsi, a három királyok, Mária, József és persze az elmaradhatatlan Gesù Bambino. 

Jézus


Azt is tudom, tudom, hogy babablogból Dunát lehet rekeszteni, brrr!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A robot kikapcsolva.